Friday, April 13, 2012

Meekook

Meekoogi juures peaks rääkima ka mesilastest. Nimelt minu vanaema oli kunagi veel maal elades mesinik. Maakodu hoovi kaunistas kümmekond kiitsakat ja kentsakat ise kokku klopsitud mesipuud, mis kuidagiviisi sobitusid vana palkmaja ja selle juurde kuuluvaga suurepäraselt. 

Üleüldse seondub mu vanaema juures veedetud lapsepõlv mingilmääral mesilaste ja mee vurritamispäevadega, kui suures nõelata saamis hirmus sai tihtilugu koos koeraga koduhoovist pagetud. Vahel tõi vanaema mulle mängimiseks leskesid, keda ma siis tikutoosi sees kaasas kandsin ja kasvatada üritasin. Mett sõin ka täiesti arvestatavates koguste, lisaks veel taruvaiku ja suiragi sai täiesti nätsu eest näritud. Nüüd ma enam nii suur meesõber polegi. Oma koha on üks meepurk küll kapi peal leidnud, aga selle kogus ei taha ega taha väheneda. Seega saigi katsetatud ühe meekoogiga..

Taigen:
4 muna
2,5 dl suhkrut
1 dl mett
1 dl piima
6,5 dl jahu
0,5 tl soodat

Täidis:
1500 g 20% hapukoort
1,6 dl suhkrut

Kõigepealt segada hapukoor suhkruga ja panna see külmkappi seisma. Seda võib mitu tundi enne koogi valmistamist teha, sest nii muutub koor paksemaks
Kui mesi on suhkrustunud, asetada see veevanni sulama. Vahustada munad suhkruga ja nõristada vähehaaval juurde mesi. Lisada piim ning segada korralikult läbi. Segada jahu soodaga ja lisada see taignale. Tainas peaks olema paksema hapukoore sarnane.

Mina küpsetasin koogipõhjad 26 cm läbimõõduga lahtikäivas vormis. Vormi põhja panna küpsetuspaber nii (just nii on kõige parem sellele tainast määrida):







Määrida vormi u 3 - 4 spl tainast. Taignakiht peaks jääma peaaegu läbipaistev, siis tulevad head õhukesed põhjad. Küpsetada iga koogipõhi ahjust 225 kraadi juures u 7 - 8 minutit. Mina sain antud taignakogusest 6 põhja.

Kui põhjad on täielikult jahtunud, lõigata noaga ära kõrbenud või ebaühtlased ääred - need jäävad kaunistuseks! Laduda kõik põhjad kihiti paksu hapukoorekihiga. Kook võiks külmakapis järgmise päevani seista, sest siis saavad kõik kihid korralikult imbuda. Enne serveerimist kaunistada.


No comments:

Post a Comment